Top

400 kms de ruta en cotxe elèctric per la costa catalana (2)

La setmana passada vam començar el recorregut en cotxe elèctric des de LES CASES D’ALCANAR fins a BARCELONA. Avui continuem amb el nostre viatge…

DIA 3: BARCELONA – PLATJA D’ARO

Barcelona és la millor ciutat de Catalunya on recarregar un cotxe elèctric, ja que és un dels llocs de tot l’Estat on hi ha més concentració d’estacions. I si es pot recarregar a pocs metres de la costa, molt millor. Només des de l’Hotel W de la Barceloneta fins al Fòrum existeixen cinc punts de recàrrega públics a menys de 150 metres de l’aigua, així que no teniu excusa per fer una capbussada en qualsevol de les platges!

Al migdia agafem el cotxe per arribar fins a Lloret de Mar, a la Costa Brava, a uns 40 minuts si tot va bé i no hi ha gaire trànsit, tot i que com que es tracta d’un cotxe elèctric sempre es pot circular pel carril VAO de la C-58 per sortir de Barcelona. I el peatge de l’AP-7, com qualsevol altre peatge, surt gratis!

Un cop a Lloret podem dinar en algun dels restaurants del seu passeig marítim mentre recarreguem el cotxe al costat de la platja, al Passeig d’Agustí Font just davant de l’edifici de l’Ajuntament. Lloret està fent una aposta pel turisme de qualitat, ja que té grans atractius com el camí de Ronda o un casc històric interessant. També és un bon lloc per fer compres… O simplement per gaudir de la seva platja una estona més mentre es recarrega el cotxe!

Tossa de Mar no queda gaire lluny, i és gairebé obligatori fer-hi una visita, ja que és una de les joies de la Costa Brava, amb el Castell de Tossa i el seu recinte emmurallat, a més a més de les seves cales amb l’aigua transparent, com la Llevadó o la Moltó. Si sou amants de la gastronomia, també cal saber que Tossa de Mar també té un restaurant amb una estrella Michelin, La Cuina de Can Simón, a part de moltes altres atraccions.

De Tossa fins a Sant Feliu de Guíxols també s’hi pot anar o pel camí pla i fàcil per Llagostera o pel camí arran de mar de la carretera de corbes que uneix les dues poblacions, on, a més a més de trobar-vos entre urbanitzacions de luxe, també hi ha diverses cales de difícil accés.

Sant Feliu de Guíxols, Platja d’Aro, Sant Antoni de Calonge i Palamós són quatre pobles que estan pràcticament junts, geogràficament parlant, però que cadascun té les seves singularitats. Una bona manera d’acabar el dia és dormint en algun dels quatre hotels de la zona que disposen d’un punt de recàrrega. Això, sí, després de sortir de festa per Platja d’Aro!

DIA 4: PLATJA D’ARO – PORTBOU

Des d’aquest punt de la Costa Brava fins a la frontera francesa ja no hi ha recarregadors públics als municipis costaners, ja que aquests es troben terra endins, per on hi passa l’AP-7: Girona, Figueres, Banyoles i La Jonquera. Tot i així, sí que podem trobar una gran varietat de punts de recàrrega privats, d’hotels i càmpings, sobretot. En qualsevol cas, tampoc cal patir gaire en aquest tram, ja que el recorregut de Platja d’Aro a Portbou, passant per Roses i Cadaqués, és de 140 kms, una autonomia que avui en dia la majoria de models de cotxes elèctrics que hi ha al mercat sobrepassen sense problemes.

Enfilem de dret fins a Cadaqués, del qual també se’n pot fer una enciclopèdia, ja que la imatge icònica del seu port, tot blanc amb l’església coronant-lo, forma part dels millors paisatges de Catalunya. De fet, el Cap de Creus en sí torna a ser un altre lloc per gaudir de la manera com el cotxe elèctric agafa les corbes, com accelera i com fa servir el fre motor. Una de les cales més famoses, i d’accés més fàcil amb cotxe, és la Cala Jugadora, a prop del Far del Cap de Creus. Des d’allà es diu que els dies de bon temps s’hi pot arribar a veure Mallorca.

De Cadaqués sortim en direcció cap a la frontera, encara que de camí paga la pena tornar a baixar del cotxe a l’alçada de Platja Grifeu, passat el port de Llançà, per arribar fins a la Cala Bramant. Tot un espectacle de la naturalesa.

Podríem donar per acabat el nostre viatge a Portbou, però des d’aquí hi ha un punt de recàrrega semirràpida creuant la frontera, a Banyuls de la Marenda. I un cop s’ha creuat una frontera, què tal acabar el viatge dormint a Perpinyà? I penseu que l’estiu és llarg i hi ha més carretera al davant…

Després de tot aquest viatge, des de Les Cases d’Alcanar fins a Portbou s’hauran emès 0,0 grams de gasos en 400 kms, aproximadament. Si s’ha recarregat el vehicle sempre en estacions públiques, el preu total per combustible haurà sortit a 0 €. Si en algún moment s’ha aparcat en zona blava, s’hi sumen 0€ més. El cost total dels peatges haurà sortit per 0€.

Us hi animeu?

Per a més informació: Electromaps, Wattacars