Top

El motosharing, la millor manera de moure’t per la ciutat

Compartir una moto elèctrica amb altres usuaris s’ha convertit en la millor manera de moure’s en una ciutat com Barcelona on la pluja no és excessivament freqüent, les temperatures són suaus i les distàncies, massa grans per fer-les a peu i prou petites com per no fer-les en cotxe. Amb el motosharing t’estalvies una inversió inicial, reparacions, assegurança etc. I amb la tranquil·litat de no provocar un impacte mediambiental negatiu a la teva ciutat. A més a més, amb el nou veto per circular amb segons quins vehicles per la ciutat, que va entrar en vigor el 1 de desembre de 2017, encara es fa més evident la necessitat d’aparcar el cotxe i agafar una moto elèctrica per moure’s dins de l’àrea metropolitana. Tot i que de moment les restriccions no afecten a les motocicletes, és possible que el teu cotxe es vegi afectat per la normativa, que hem de pensar que s’ha iniciat ara però que espera una implementació cada vegada més forta i està previst que el 2020 un vehicle amb etiqueta contaminant no pugui entrar a la ciutat cap dia de l’any. (Podeu comprovar quin distintiu ambiental tindria el vostre cotxe aquí):

A més a més aquesta setmana la Guàrdia Urbana ha començat a col·locar avisos en les motocicletes aparcades a les voreres, en les zones on hi hagut més queixes de convivència. A Barcelona hi ha unes 300.000 motos i amb aquestes restriccions, és obvi que ja no serà tan fàcil aparcar. Amb les motos elèctriques de motosharing no faran una excepció, però és evident que fer ús d’un servei compartit baixarà el número de motos i millorarà el trànsit i la convivència a la ciutat entre vehicles i vianants. Tens més informació sobre les noves mesures en aquest article.

El sistema de motosharing és molt fàcil i còmode: baixes una aplicació al mòbil, busques la moto més propera, la obres (a vegades hi ha clau, altres amb la mateixa aplicació hi ha un botó d’activament), agafes els cascos i a conduir. Els preus oscil·len segons la companyia però es troba al voltant dels vint cèntims al minut; així un trajecte de vint minuts, el més habitual a la ciutat, ens sortirà per uns quatre euros. Més car que el transport públic, sí, però menys que un taxi i et deixa també a la porta. Ideal per un dia que tenim pressa, una combinació de metro enrevessada, o per les nits, quan baixa la freqüència de busos. Actualment hi ha diverses companyies que ofereixen aquest servei:

Ecooltra: Va ser la primera en instal·lar-se a la ciutat i en aquest sentit li treu avantatge a les altres. Disposen d’una flota de més cinc-centes motos i tenen previst ampliar a tres mil arribant a les àrees de la zona metropolitana com Badalona o l’Hospitalet de Llobregat. El preu és de 0.24€/min que baixa si contractem paquets. Són unes motos robustes marca Govec i és difícil que no en trobis, estiguis on estiguis.

Yugo: Aquesta companyia francesa i amb un equip jove, disposa actualment de dues-centes motos però n’ampliarà a quatre-centes en breu. La moto recorda a les antigues Vespes i aquest toc Vintage és el seu element diferenciador, el disseny és important per ells ja que conceben el trajecte com una experiència no només com un desplaçament. Les motos són còmodes, amb seient ample. També trobes dos cascos i el preu és de 0.22€/min i baixa a 0.14€ durant les parades en el trajecte.

Muving: Aquesta scooter de roda ample és lleugera i la més potent: equival a un motor de 125. Te una implantació a tota Espanya: Madrid, València, Màlaga, Sevilla…l’aplicació ens servirà a tot arreu. És la més econòmica, 0.21€/min i 0.10€ en les parades, oferint molts packs en minuts que abarateixen encara més el cost, com el de 100 minuts per 10€, que no cal que es facin servir en una vegada. Això sí, només trobes un casco dins la moto.